NACOBEZU I METRYCZKA DO LEKTURY


LEKTURY klasa 3

Semestr 2
Luty
Czesław Centkiewicz  „Anaruk, chłopiec z Grenlandii”  – czytana w domu
Marzec
H. Ch Andersen  „Brzydkie kaczątko” – czytana w domu
Jan Brzechwa „Żuraw i czapla” – czytana w klasie (tekst w podręczniku)
Aleksander Fredro „Paweł i Gaweł” – czytana w klasie  (tekst w podręczniku)
Kwiecień
Astrid Lindgren  „Dzieci z Bullerbyn” - czytana w klasie (fragmenty)
Maj
Maria Krüger „Karolcia”  – czytana w domu
Beata Ostrowicka „Jest taka historia. Opowieść o Januszu Korczaku” - czytana w klasie (fragment
w podręczniku)
Czerwiec
Roman Pisarski  "O psie, który jeździł koleją" – czytana w domu
Maciej Wojtyszko „Bromba i inni” - czytana w klasie  (fragment w podręczniku)

METRYCZKI z recenzją ( podwójne)
LUTY  lektura obowiązkowa:  Czesław Centkiewicz  „Anaruk, chłopiec z Grenlandii”  
MARZEC – lektura obowiązkowa:  H. Ch Andersen  „Brzydkie kaczątko”
KWIECIEŃ –  książka do wyboru:
Grzegorz Kasdepke „Wszystko, co powinno wiedzieć dziecko, żeby mogło bezpiecznie bawić się w domu”
G. Kasdepke: "Detektyw Pozytywka"
Edith Nesbit "Pięcioro dzieci i Coś"  
MAJ – lektura obowiązkowa:  Maria Krüger „Karolcia” 

CZERWIEC  – lektura obowiązkowa:  Roman Pisarski  "O psie, który jeździł koleją"

Semestr 1
III TYDZIEŃ (WRZESIEŃ)
Astrid Lindgren  „Dzieci z Bullerbyn” (1 i 2 rozdział) – czytany w klasie
IV TYDZIEŃ (WRZESIEŃ)
Maria Konopnicka „Jak to z lnem było” – czytany w klasie
VI TYDZIEŃ (PAŹDZIERNIK)
Jan Brzechwa „Akademia Pana Kleksa” (rozdział: Nauka w Akademii) – czytany w klasie
VII TYDZIEŃ (PAŹDZIERNIK)
Janina Porazińska „Szewczyk Dratewka” - czytany samodzielnie w domu
VIII TYDZIEŃ (PAŹDZIERNIK)
Jan Grabowski  „Puc, Bursztyn i goście”
 (1 i 2 rozdział) – czytany w klasie, pozostałe rozdziały w domu
XI TYDZIEŃ (LISTOPAD)
J. Grabowski „Puc, Bursztyn i goście” – czytany w domu
XIV TYDZIEŃ (GRUDZIEŃ)
Astrid Lindgren „Dzieci z Bullerbyn” (rozdział: Boże narodzenie w Bullerbyn) – czytany w klasie
XV TYDZIEŃ (STYCZEŃ)
Janina Porazińska „O dwunastu miesiącach” - czytany w domu
XVI TYDZIEŃ (STYCZEŃ)
Astrid Lindgren „Dzieci z Bullerbyn” (rozdział: Przyjemnie jest mieć własne zwierzę, ale dziadziuś też jest dobrą rzeczą) - czytany w klasie
XVIII TYDZIEŃ (STYCZEŃ)
Tove Janson „Zima Muminków” - czytany w klasie

METRYCZKI z recenzją ( podwójne)
WRZESIEŃ  - książka do wyboru:
Grzegorz Kasdepke “Z piaskownicy w świat”,
Krystyna Drzewiecka „Piątka z Zakątka”
Wanda Chotomska „Pięciopsiaczki”
PAŹDZIERNIK - lektura obowiązkowa:  Janina Porazińska „Szewczyk Dratewka”
LISTOPADlektura obowiązkowa: J. Grabowski „Puc, Bursztyn i goście”
GRUDZIEŃ - książka do wyboru:
Catherine De Pino „Śmierdzący ser”
Hans Chrystian Andersen „Dziewczynka z zapałkami”
René Goscinny – „Mikołajek”
STYCZEŃlektura obowiązkowa: Janina Porazińska „O dwunastu miesiącach”  tekst zamieszczony na blogu w stronach LEKTURY

Wzór metryczki dla klasy 3
*Plik do pobrania w PDF prześlę drogą mailową na początku roku szkolnego.

KRYTERIA SUKCESU (NACOBEZU)
LEKTURA OBOWIĄZKOWA

1. Przeczytam w podanym przez panią terminie lekturę.
2.Rozumiem treść książki:
       - poprawnie odpowiadam na pytania na podstawie treści,
       - rozwiązuję krzyżówki i inne zadania związane z treścią,
       - wyszukuję w tekście potrzebne informacje,
       - wskazuję głównych bohaterów,
       - wyciągam wnioski.                                                                                                                         
3. Wykonam  rozbudowaną metryczkę i oddam ją w wyznaczonym terminie.


 KSIĄŻKA DO WYBORU
1. Przeczytam jedną z podanych przez panią książek w wyznaczonym terminie.
2. Wykonam  rozbudowaną metryczkę i oddam ją w wyznaczonym terminie.

METRYCZKA
1.Wykonam metryczkę:
       - zachowam podaną przez panią formę i wielkość pracy;
       - napiszę autora i tytuł książki (starannie i bez błędów);
       - narysuję rysunki związane z treścią książki według podanego szablonu;
       - zadbam o to, żeby rysunki były ciekawe i bogate w szczegóły;
       - pokoloruję rysunki i tło;
       - wykonam pracę czysto, starannie i estetycznie.
  2. Przyniosę metryczkę do pani w ostatni szkolny dzień każdego miesiąca.  

WIEŻA CZYTELNICZA 
1. Przeczytam rodzeństwu, rodzicom (lub każdemu, kto zechce słuchać) fragment wybranej przez siebie książki (może to być lektura).
2. Za każde 10 minut czytania na głos mogę zamalować sobie jedną cegiełkę wieży.
3. Na każdej zamalowanej cegiełce napiszę datę czytania.
4. Gdy zamaluję już wszystkie cegiełki – poproszę rodziców o podpis pod wieżą.
5. Gotową wieżę przyniosę do szkoły, pokażę pani i wkleję do Dzienniczka OK;
6. Wykonam zadanie uczciwie.












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz