LEKTURY klasa 3
Semestr 2
Luty
Czesław Centkiewicz „Anaruk, chłopiec z Grenlandii” – czytana w domu
Marzec
H. Ch Andersen „Brzydkie kaczątko” – czytana w domu
Jan
Brzechwa „Żuraw i czapla” – czytana w klasie (tekst
w podręczniku)
Aleksander
Fredro „Paweł i Gaweł” – czytana w klasie
(tekst w podręczniku)
Kwiecień
Astrid
Lindgren „Dzieci z Bullerbyn” - czytana w klasie
(fragmenty)
Maj
Maria Krüger „Karolcia” – czytana w domu
Beata
Ostrowicka „Jest taka historia. Opowieść o Januszu Korczaku” - czytana w klasie
(fragment
w podręczniku)
Czerwiec
Roman Pisarski "O psie,
który jeździł koleją" – czytana w domu
Maciej
Wojtyszko „Bromba i inni” - czytana w klasie
(fragment w podręczniku)
METRYCZKI z recenzją ( podwójne)
LUTY – lektura
obowiązkowa: Czesław Centkiewicz „Anaruk,
chłopiec z Grenlandii”
MARZEC – lektura obowiązkowa: H. Ch Andersen „Brzydkie kaczątko”
KWIECIEŃ – książka do wyboru:
Grzegorz Kasdepke
„Wszystko, co powinno wiedzieć dziecko, żeby mogło bezpiecznie bawić się w
domu”
G. Kasdepke: "Detektyw
Pozytywka"
Edith Nesbit "Pięcioro
dzieci i Coś"
MAJ – lektura
obowiązkowa: Maria Krüger „Karolcia”
CZERWIEC –
lektura
obowiązkowa: Roman Pisarski "O
psie, który jeździł koleją"
Semestr 1
III TYDZIEŃ (WRZESIEŃ)
Astrid Lindgren „Dzieci
z Bullerbyn” (1 i 2 rozdział) – czytany w klasie
IV TYDZIEŃ (WRZESIEŃ)
Maria Konopnicka „Jak to z lnem było” – czytany w klasie
VI TYDZIEŃ (PAŹDZIERNIK)
Jan Brzechwa „Akademia Pana Kleksa” (rozdział: Nauka w Akademii) – czytany w klasie
VII TYDZIEŃ (PAŹDZIERNIK)
Janina
Porazińska „Szewczyk Dratewka” -
czytany samodzielnie w domu
VIII TYDZIEŃ (PAŹDZIERNIK)
Jan Grabowski „Puc, Bursztyn i goście”
(1
i 2 rozdział) – czytany w klasie, pozostałe
rozdziały w domu
XI TYDZIEŃ (LISTOPAD)
J.
Grabowski „Puc, Bursztyn i goście” –
czytany w
domu
XIV TYDZIEŃ (GRUDZIEŃ)
Astrid Lindgren „Dzieci z Bullerbyn” (rozdział: Boże narodzenie w Bullerbyn) –
czytany w
klasie
XV TYDZIEŃ (STYCZEŃ)
Janina
Porazińska „O dwunastu miesiącach” - czytany w domu
XVI TYDZIEŃ (STYCZEŃ)
Astrid Lindgren „Dzieci z Bullerbyn” (rozdział: Przyjemnie jest mieć własne
zwierzę, ale dziadziuś też jest dobrą rzeczą) - czytany w klasie
XVIII TYDZIEŃ (STYCZEŃ)
Tove Janson „Zima Muminków” - czytany w klasie
METRYCZKI
z recenzją ( podwójne)
WRZESIEŃ - książka do
wyboru:
Grzegorz Kasdepke “Z piaskownicy w
świat”,
Krystyna Drzewiecka „Piątka z Zakątka”
Wanda Chotomska „Pięciopsiaczki”
PAŹDZIERNIK - lektura obowiązkowa: Janina Porazińska „Szewczyk Dratewka”
LISTOPAD - lektura obowiązkowa: J. Grabowski „Puc, Bursztyn i goście”
GRUDZIEŃ - książka do wyboru:
Catherine De Pino „Śmierdzący ser”
Hans Chrystian Andersen „Dziewczynka z
zapałkami”
René Goscinny
– „Mikołajek”
STYCZEŃ - lektura obowiązkowa: Janina Porazińska „O dwunastu miesiącach” tekst zamieszczony na blogu w stronach LEKTURY
Wzór metryczki dla klasy 3
*Plik do pobrania w PDF prześlę drogą mailową na początku roku szkolnego.
KRYTERIA SUKCESU (NACOBEZU)
LEKTURA OBOWIĄZKOWA
1. Przeczytam w podanym przez panią
terminie lekturę.
2.Rozumiem treść książki:
-
poprawnie odpowiadam na pytania na podstawie treści,
-
rozwiązuję krzyżówki i inne zadania związane z treścią,
- wyszukuję
w tekście potrzebne informacje,
- wskazuję głównych bohaterów,
- wyciągam wnioski.
3. Wykonam rozbudowaną metryczkę i oddam ją w wyznaczonym terminie.KSIĄŻKA DO WYBORU
1. Przeczytam jedną z podanych przez panią książek w wyznaczonym terminie.
2. Wykonam rozbudowaną metryczkę i oddam ją w wyznaczonym terminie.
METRYCZKA
1.Wykonam metryczkę:
- zachowam podaną przez panią formę i wielkość pracy;
- napiszę autora i tytuł książki (starannie i bez błędów);
- narysuję rysunki związane z treścią książki według podanego szablonu;
- zadbam o to, żeby rysunki były ciekawe i bogate w szczegóły;
- pokoloruję rysunki i tło;
- wykonam pracę czysto, starannie i estetycznie.
2. Przyniosę metryczkę do pani w ostatni szkolny dzień każdego miesiąca.
- zachowam podaną przez panią formę i wielkość pracy;
- napiszę autora i tytuł książki (starannie i bez błędów);
- narysuję rysunki związane z treścią książki według podanego szablonu;
- zadbam o to, żeby rysunki były ciekawe i bogate w szczegóły;
- pokoloruję rysunki i tło;
- wykonam pracę czysto, starannie i estetycznie.
2. Przyniosę metryczkę do pani w ostatni szkolny dzień każdego miesiąca.
WIEŻA CZYTELNICZA
1. Przeczytam rodzeństwu, rodzicom (lub każdemu, kto
zechce słuchać) fragment wybranej przez siebie książki (może to być lektura).
2. Za każde 10 minut czytania na głos mogę zamalować
sobie jedną cegiełkę wieży.
3. Na każdej zamalowanej cegiełce napiszę datę
czytania.
4. Gdy zamaluję już wszystkie cegiełki – poproszę rodziców
o podpis pod wieżą.
5. Gotową wieżę przyniosę do szkoły, pokażę pani i
wkleję do Dzienniczka OK;
6. Wykonam zadanie uczciwie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz