czwartek, 8 września 2016

DYKTANDA WRZESIEŃ

WRZEŚNIOWE DYKTANDA
Ortogramy do nauczenia się na stronie ORTOGRAFIA i w zeszycie Przypominajki ortograficzne

12.09.16 - tekst z lukami
19.09.16 - wyrazówka
26.09.16 - pisanie ze słuchu

czwartek, 1 września 2016

PLAN LEKCJI 2016/17


Plan lekcji

Znalezione obrazy dla zapytania plan lekcji d. Sterna

poniedziałek
8.00-12.05
zajęcia edukacyjne (s.104)
zajęcia edukacyjne
zajęcia edukacyjne
zajęcia edukacyjne
język angielski (s.104)

wtorek
11.20-15.45
pierwsza pomoc (10 lekcji) (harcówka)
zajęcia edukacyjne (s. 104)
zajęcia edukacyjne
zajęcia komputerowe (s.105)
religia (s.104)

środa
8.00-12.05
zajęcia twórcze (s.104)
zajęcia edukacyjne 
zajęcia edukacyjne
zajęcia edukacyjne
WF (siłownia)

czwartek
9.40-14.55
religia (s.108)
WF
zajęcia edukacyjne (s.104)
zajęcia edukacyjne
zajęcia edukacyjne
język angielski (s.104)

piątek
10.30-14.05
zajęcia edukacyjne (s.104)
zajęcia edukacyjne
zajęcia edukacyjne
WF

zajęcia wyrównawcze (dodatkowe) - do 14.55



















czwartek, 25 sierpnia 2016

Pierwszy dzień 
  • Kredki, blok rysunkowy,  klej, nożyczki, piórnik, zeszyt w trzy linie, zeszyt  w kratkę, zabawka, malowanka.
 Od drugiego dnia - codziennie

  • zeszyt do polskiego, matematyki, Ciekawostki;
  • podręczniki, ćwiczeniówki;
  •  kredki, ołówek, pióro ze stalówką, gumka, nożyczki, klej, linijka, mazaki, strugaczka; gumka do ścierania,
  • brudnopis, malowanka, dzienniczek.

 Do pozostawienia w klasie:
  • zeszyty do kartkówek, do dyktand i do wypowiedzi pisemnych.
W teczce na przybory plastyczne (mogą być uzupełnione materiały z zeszłego roku):
  • kredki świecowe; blok rysunkowy i techniczny, blok kolorowy techniczny, papier kolorowy zwykły A4, A5 i samoprzylepny mały,   farby plakatowe i akwarelowe; pędzel gruby i cienki; plastelina, zapasowe kleje i nożyczki;
Rzeczy noszone zgodnie z planem lekcji:
  • strój gimnastyczny w worku (biała podkoszulka, granatowe lub czarne spodenki - podpisane)
Rodzaje zeszytów:
 - zeszyt przedmiotowy do języka polskiego - początkowo 16 kratkowy w trzy linie, potem 32 kartkowy w jedną linię;
- zeszyt przedmiotowy do matematyki - 32 kartkowy w kratkę;
- zeszyt do dyktand, do wypowiedzi pisemnych - kontynuacja z zeszłego roku, potem 32 kartkowy w jedną linię;
- zeszyt do kartkówek - - kontynuacja z zeszłego roku, potem 32 kartkowy w kratkę;
- zeszyt do Ciekawostek - 32 kartkowy czysty + liniuszek









wtorek, 21 czerwca 2016

ZADANIA WAKACYJNE

TEMAT: Wyślę do pani list z wakacji.
CEL: Potrafię kupić znaczek, poprawnie zaadresować kopertę i wysłać list.
           Potrafię poprawnie (starannie i bez błędów) napisać list.
KRYTERIA SUKCESU (dla ucznia)
 1. Napiszę list zgodnie z podanymi kryteriami:
·         List będzie miał przynajmniej 5 zdań.
·         Moje zdania będą spójne i logiczne.
·         Napiszę:
ü  miejscowość i datę (w prawym górnym rogu),
ü   nagłówek
ü   pozdrowienie i  podpis
·         Moja praca będzie miała wstęp, rozwinięcie i zakończenie.
·         Zwroty grzecznościowe zapiszę wielką literą.
·         Moja praca będzie poprawna pod względem ortograficznym. 
  • Moje pismo będzie czytelne, estetyczne i staranne.
 2. Zaadresuję prawidłowo kopertę podanym adresem:
Barbara Jazłowiecka
       PSP Nr 9
ul. Sandomierska 19
   26-600 Radom.
 3. Samodzielnie kupię i nakleję znaczek we właściwym miejscu, wrzucę list do skrzynki pocztowej. (Mogę też sam/a zrobić kopertę, narysować znaczek i przynieść  list do szkoły do 5 września 2016r.)       
4. Wykonam pracę samodzielnie, starannie i bez błędów.
KRYTERIA SUKCESU (dla rodzica)
 1. Pomogę dziecku zredagować na brudno treść listu i odszukać ewentualne błędy.
 2. Dopilnuję, żeby dziecko samodzielnie, poprawnie i starannie przepisało adres.
 3. Pójdę z dzieckiem na pocztę, pokażę mu, gdzie kupuje się znaczek, przypilnuję, żeby nakleiło go we właściwym miejscu i wrzuciło list do skrzynki.
 5. Jeżeli dziecko nie może wysłać listu pocztą, dopilnuję, aby przyniosło go do szkoły w wyznaczonym terminie.

ZADANIE WAKACYJNE NR2
TEMAT: Przeczytam przez wakacje wybraną przeze mnie książkę dla dzieci i wykonam metryczkę.
CEL: Rozumiem treść samodzielnie przeczytanej książki. Umiem wykonać metryczkę zgodnie z wszystkimi podanymi kryteriami.

 KRYTERIA SUKCESU (dla ucznia)
 1. Wybiorę odpowiednią dla siebie książkę.
 2. Przeczytam ją ze zrozumieniem.
 3. Wykonam metryczkę:
          - zachowam podaną formę i wielkość pracy;
          - napiszę autora i tytuł książki (starannie i bez błędów);
          - narysuję rysunki związane z treścią książki;
          - zadbam o to, żeby rysunki były ciekawe i bogate w szczegóły;
          - pokoloruję rysunki i tło;
         - wykonam pracę czysto, starannie i estetycznie.
  4. Przyniosę metryczkę do pani do 5 września 2016r. 

  
KRYTERIA SUKCESU (dla rodzica)
 1. Pomogę dziecku wybrać odpowiednią dla niego książkę pamiętając o jego zainteresowaniach i poziomie umiejętności czytania.
 2. Pozwolę dziecku czytać książkę w wybrany przez nie sposób 
(na głos lub cicho), ale poproszę, aby opowiedziało mi przeczytaną treść (kolejne fragmenty lub rozdziały).
 3. Wydrukuję  wzór metryczki lub przerysuję go na kartce z bloku.
 4. Dopilnuję, aby dziecko wykonało pracę samodzielnie, starannie i zgodnie 
z podanymi kryteriami.
 5. Zadbam o to, aby dziecko nie odkładało pracy na ostatnią chwilę  i przyniosło metryczkę do szkoły w wyznaczonym terminie.


NASZE WAKACYJNE METRYCZKI:



 





















































piątek, 17 czerwca 2016

Samochód dla taty

Ostatnia nasza praca przed wakacjami: samochód dla taty.

Potrzebne będą:
- szablon samochodu i kół (można wydrukować na kolorowym papierze)
- klej, nożyczki
- kolorowy papier samoprzylepny (mogą być też ruchome oczka)
- jeśli chcemy zrobić ruchome kółka, to potrzebna będzie też tektura, wykałaczki i koraliki lub plastelina.



Instrukcja na stronie: http://krokotak.com/2016/06/moving-paper-cars/

      






sobota, 4 czerwca 2016

Lapbooki

W piątek 10.06.16 będziemy robić lapbooki o wiośnie.

Powinny zawierać następujące informacje:
- zwiastuny wiosny (ptaki, kwiaty, pąki na drzewach itp)
- pogoda
- kwitnienie drzewa - budowa kwiatu
- życie i rola pszczół
- prace na polu wiosną - zboża
- łąka majowa - zwierzęta, rośliny - mogą być cykle rozwojowe, budowa itp
- inne informacje, które uznacie za konieczne i ciekawe.

Pamiętajcie, żeby lapbooki były ciekawe, kolorowe, zaskakujące, miały ruchome elementy.

Oto kilka przykładów z sieci:




zajęcia twórcze

8 czerwca na zajęciach twórczych będziemy robić klauny.

Potrzebne będą:
- papierowy talerzyk
- kolorowy papier (może być świecący, mozaikowy, ozdobny - jak do pakowania prezentów)
- blok techniczny
- patyczek (kto przyniósł paczkę - ten już nie musi przynosić)
- kolorowe pompony
- ruchome oczka
- klej, nożyczki, mazaki